Bugün Orhanla ilk yalnız çıktığımız kuş gözlem gezimizi yaptık ve çok eğlendik. Öncelikle belirtmek istediğim konu, bugün ilk profesyonel dürbünüme kavuştum.Sirkeci Yuvam Foto'dan (Fuat Abi'nin de önerisiyle) Nikon 10x40 dürbünümü kaptığımız gibi kendimizi Gülhane'de bulduk. Sesleriyle bizi önce papağanlar karşıladı. Ardından gri balıkçılların yuvalarını fark ettik. Bir banka oturmuş dürbünümün kayışını takarken bir haşmetle yuvasına uçan gri balıkçılı gördüğümüzde öyle bağırdık kitüm park bize baktı. :)Daha sonra, Gülhane'nin kış mevsiminde gerçek bir kuş cenneti olduğuna kanaat getirmemizi sağlayan yeşil papağanlar, iskender papağanları, sığırcıklar, büyükbaştankaralar, akkuyruksallayanlar (?), serçeler, leş kargaları, güvercinler, türlü türlü martılar ve kırlangıçları (?) gördük. ( Parantez içinde olanlar türden emin olamadıklarım. :) ) Özellikle bir ağaçta en az 10 tane papağan saydığımızdaki halimiz görülmeye değerdi. :)
Bu arada, bir babanın büyük bir ciddiyetle küçük oğluna uçan bir gri balıkçılı göstererek "Bak oğlum karabaş leylek." diye yeni bir türe imza atması güne damgasını vurdu. :)
Ama tüm araştırmalarıma rağmen bulamadığım bir kuş türünden bahsetmek istiyorum : Gülhane'den çıkıp Sepetçiler Kasrı'na doğru yürürüken o köprünün üstünde, denizin üstünden "V" şeklini almış bir kuş sürüsü (kazlara benziyorlardı.) geçti. Kuşlar simsiyahtı, kuyruklarına yakın dikdörtgen şeklinde aynaları vardı ve gözlerine yakın da bir beyaz çizgi gördüm. Beş dakika arayla iki ayrı grup Bakırköy tarafına geçti. Araştırırken kadife ördeğe benzettim, ama dediğim o ayna kadife ördekte kanatta, benim gördüklerimde gövdelerinde, kuyruğa yakındı. Neydi ki bu kuşlar? :)
İşte bizim ilk yalnız kuş gözlem notlarımız bunlar. Umarım seneler sonra, bu notlara bakıp acemiliğime gülerim. :)
Herkese bol kuşlu günler...12.02.2011
Bu arada, bir babanın büyük bir ciddiyetle küçük oğluna uçan bir gri balıkçılı göstererek "Bak oğlum karabaş leylek." diye yeni bir türe imza atması güne damgasını vurdu. :)
Ama tüm araştırmalarıma rağmen bulamadığım bir kuş türünden bahsetmek istiyorum : Gülhane'den çıkıp Sepetçiler Kasrı'na doğru yürürüken o köprünün üstünde, denizin üstünden "V" şeklini almış bir kuş sürüsü (kazlara benziyorlardı.) geçti. Kuşlar simsiyahtı, kuyruklarına yakın dikdörtgen şeklinde aynaları vardı ve gözlerine yakın da bir beyaz çizgi gördüm. Beş dakika arayla iki ayrı grup Bakırköy tarafına geçti. Araştırırken kadife ördeğe benzettim, ama dediğim o ayna kadife ördekte kanatta, benim gördüklerimde gövdelerinde, kuyruğa yakındı. Neydi ki bu kuşlar? :)
Herkese bol kuşlu günler...
12.02.2011

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder